U kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen.

Online mogelijkheden

Gebarentolk of schrijftolk bij online bellen

Doven, slechthorenden en mensen die moeite hebben met spraak kunnen gratis gebruikmaken van een gebarentolk of schrijftolk. U belt ons dan via Teletolk. U kiest voor een schrijftolk of gebarentolk. De tolk vertaalt alles naar gesproken taal voor de medewerkers van de gemeente en andersom.

Online bellen via Teletolk(externe link)

Andere mogelijkheden wanneer wij u online niet kunnen helpen

  • Op werkdagen van 8.00-17.00 uur: telefonisch via 14 079 (vanuit buitenland 0031 79 346 8004).

    Voor spoedmeldingen over de openbare ruimte kunt u ook buiten kantoortijd bellen naar 14 079,
    24 uur per dag, 7 dagen per week.

    Telefoongesprekken kunnen soms worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Deze gesprekken worden alléén gebruikt om onze medewerkers op te leiden.
  • WhatsApp via 06 55449955(externe link)
    • Wij behandelen WhatsApp-berichten tijdens onze telefonische openingstijden.
    • Wij communiceren in onze WhatsApp-berichten in de 'je' vorm.
    • Stuur geen privé-gegevens mee met uw bericht, zoals foto's en documenten. Wij vragen en sturen ook geen persoonlijke (privacygevoelige) gegevens via WhatsApp.
    • Het is niet mogelijk om via WhatsApp een afspraak met de gemeente te maken, wijzigen of annuleren. Een afspraak maken gaat eenvoudig en snel via www.zoetermeer.nl/afspraakmaken. Ook kunt u veel producten online afnemen op www.zoetermeer.nl/dienstverlening.
    • Via WhatsApp kunt u geen bezwaar of bijbehorende stukken indienen. Kijk voor meer informatie op de pagina Bezwaar maken.
    • Via WhatsApp kunt u geen melding openbare ruimte doorgeven. Schade, vuil of overlast kunt u melden via Melding openbare ruimte of met de MijnGemeente app.
    • Wanneer u een stelling bij ons neerlegt, dan reageren wij hier niet op.
       
  • Per post: Postbus 15, 2700 AA Zoetermeer. Post kunt u ook inleveren in de brievenbus aan Frankrijklaan 6.

Wat mag u van ons verwachten?

Wij doen steeds ons best u beter te helpen. Wij hebben servicenormen opgesteld die duidelijk aangeven wat u van ons mag verwachten. U mag ons aanspreken wanneer wij onze beloften niet nakomen.

Servicenormen