Klacht indienen
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.
Waarover kunt u een klacht indienen?
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op ingediende vragen en meldingen
Geen klacht maar wel iets melden?
Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Doe dan een melding woon- en leefomgeving.
Wat u moet doen
U kunt op 2 manieren een klacht indienen.
Online
Per post
Stuur uw klacht naar:
Gemeente Zoetermeer
Postbus 15
2700 AA ZOETERMEER
Hoelang duurt het?
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Voor het behandelen van ingewikkelde zaken geldt een periode van 10 weken. U krijgt hierover een brief.
- Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman(externe link).
Vragen over de behandeling van uw klacht?
- Bel met 14 079 en vraag naar de afdeling Juridische Aangelegenheden.