Adresonderzoek
Bij een adresonderzoek wordt gekeken of één of meerdere personen op een bepaald adres ingeschreven staan, en of die daar ook echt wonen.
U kunt in de volgende gevallen een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente:
- Iemand is op uw adres ingeschreven die er niet woont.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken.
- Iemand heeft een briefadres op uw adres en u wilt uw toestemming voor het briefadres intrekken.
Wilt u een adresonderzoek laten doen? Dan kunt u een afspraak maken.
Afspraak maken
Afspraak verzoek tot adresonderzoek
Afspraak wijzigen of verwijderen?
Als u een afspraak heeft gemaakt krijgt u daarvan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook een link waarmee u zelf uw afspraak kunt wijzigen of verwijderen.
Verandert u uw afspraak? Vergeet dan niet de andere afspraak te verwijderen!
Heeft u de e-mail niet meer? Bel dan met 14 079. Een medewerker kan de afspraak voor u wijzigen of verwijderen.
Meenemen
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
- Als u weet om welke persoon het gaat, geeft u ook de naam, geboortedatum en telefoonnummer van deze persoon door.
Kosten
Omschrijving | Kosten |
---|---|
Aanvraag voor adresonderzoek | gratis |
Hoelang duurt het?
- Een adresonderzoek kan meerdere weken tot maanden duren. Dit hangt af van de informatie die tijdens het onderzoek binnenkomt.
- U krijgt bericht over de uitkomst van het onderzoek en de gevolgen hiervan voor de inschrijving in de basisregistratie personen (BRP).