De pumptrack in het Seghwaertse Hout is bijna klaar, maar wacht nog even met fietsen, steppen en skaten

In het Seghwaertse Hout komt een pumptrack: een aaneengesloten circuit met bulten en kombochten die elkaar ritmisch opvolgen; een kruising tussen een BMX-baan en een skatepark. De baan is geschikt voor crossfietsen (BMX), mountainbikes, stuntstepjes, loopfietsen, inline skates, longboards en skateboards. Kortom: voor allerlei fiets- en skatesporten.

De laatste werkzaamheden

De aanleg van de nieuwe pumptrack schiet goed op. De laatste werkzaamheden zijn nog bezig: er worden nog een paar extra onderdelen (skills features) geplaatst, het gras is goed aan het wortelen en groeien en de pumptrack wordt nog technisch gekeurd. De hekken om de baan af te sluiten blijven daarom voorlopig nog staan. Dit is nodig om ervoor te zorgen dat iedereen straks veilig en met veel plezier gebruik kan maken van de pumptrack. Halverwege de zomervakantie gaat de baan officieel open. Het dringende verzoek om de baan niet op te gaan zolang de hekken er nog staan.

Nog heel even wachten dus… daarna is het tijd om volop te fietsen, steppen en skaten!