Bij budgetbeheer beheert iemand anders (een door de gemeente ingehuurd bedrijf) uw geld volgens een plan. Deze beheerder zorgt ervoor dat u niet meer geld uitgeeft dan wat er binnenkomt. 

Het grootste deel van uw inkomen wordt gebruikt voor het betalen van uw vaste lasten. Daarnaast lost de beheerder schulden af en helpt u om te sparen. U krijgt een bedrag voor uw dagelijkse kosten en boodschappen. Budgetbeheer wordt ingezet als het nodig is uw financiële situatie te verbeteren of stabiel te houden.

Wat moet u weten?

Vanaf april 2022 is Stichting CAV de nieuwe budgetbeheerder. Stichting CAV werkt samen met de gemeente Zoetermeer om het budgetbeheer te regelen voor de klanten van de afdeling Schuldhulpverlening. 

Wilt u iemand van Stichting CAV spreken?

Elke dinsdag is een contactpersoon van Stichting CAV op het stadhuis aanwezig. 
Het is mogelijk om kennis te maken met de contactpersoon. Stuur vooraf een e-mail naar Jasper Halewijn, j.halewijn@stichting-cav.nl of bel 088 - 8228218 voor het maken van een afspraak.  

Heeft u nog vragen?

Bel dan 14 079 en vraag naar uw contactpersoon van Team Schuldhulpverlening of stuur een e-mail naar backofficeshv@zoetermeer.nl.