Bereikbaarheid en/of toegankelijkheid, probleem melden
Zoetermeer wil zorgen dat openbare gebouwen en de leefomgeving voor iedereen goed bereikbaar en toegankelijk zijn. Oók voor mensen met een beperking.
Verder willen wij dat iedereen deze website goed kan gebruiken. Komt u een webpagina of online formulier tegen dat niet goed toegankelijk is? Laat het ons weten.
Wat moet u doen?
U kunt gratis een melding doen als u ontevreden bent over de bereikbaarheid en/of toegankelijkheid van:
- een openbaar gebouw
- een doorgang op straat (openbare ruimte)
- een evenement
Melding bereikbaarheid en/of toegankelijkheid
- onze website
Melding bereikbaarheid en/of toegankelijkheid website
De formulieren kunt u met of zonder uw naam- en adresgegevens invullen. Vult u uw gegevens niet in? Dan kunnen wij u geen informatie geven over de behandeling van uw melding.
U kunt met het formulier ook foto’s meesturen van de situatie.
Hoelang duurt het?
Melding over gebouw van de gemeente of openbare ruimte
- Wij nemen binnen 10 werkdagen contact met u op.
- Wij handelen uw melding af binnen onze servicenormen.
Melding over gebouw dat niet van de gemeente is
- Als het mogelijk is dan sturen wij uw melding door naar de eigenaar van het gebouw.
- Wij laten u weten wat wij met uw melding hebben gedaan.
- Wij hebben geen invloed op de afhandeling van uw melding door de eigenaar van het gebouw.
Melding over toegankelijkheid bij evenement
- Uw melding sturen wij naar de afdeling die de vergunning heeft gegeven voor het evenement.
Melding over onze website
- Uw melding sturen wij door naar de webredactie.
- De medewerkers van de webredactie laten u weten wat er met uw melding gedaan is.
Melding over uw hulpmiddel
Heeft u een probleem met een hulpmiddel (bijvoorbeeld uw rolstoel of scootmobiel)? Dan kunt u dit melden bij de leverancier of dienstverlener die het hulpmiddel heeft geleverd. Kijk voor meer informatie bij Probleem met uw hulpmiddel of dienstverlener?