Vraag en antwoord stoppen samenwerking Wmo-aanbieder
De gemeente Zoetermeer stopt op 1 november 2023 de samenwerking met Wmo-aanbieder Royal Topzorg. Voor de cliënten die gebruikmaken van de hulp van Royal Topzorg betekent dit dat zij een andere zorgaanbieder krijgen. Alle bewoners om wie dit gaat hebben hierover een brieft ontvangen. Als aanvulling vindt u hieronder het antwoord op veelgestelde vragen. Heeft u na het lezen nog andere vragen? Neem dan vooral contact op met ons door te bellen met telefoonnummer 14 079.
Ik krijg hulp van Royal Topzorg en mijn indicatie loopt voor 1 november af. Wanneer kan ik overstappen?
Uw indicatie zal opnieuw beoordeeld moeten worden. Voordat uw indicatie afloopt zal er contact met u opgenomen worden met een medewerker van de afdeling Wmo.
Ik krijg hulp van Royal Topzorg en mijn indicatie loopt na 1 november af. Wat moet ik doen?
Tussen begin juni en eind september neemt een medewerker van de afdeling Wmo contact met u op. Samen bespreken wij hoe u het beste kunt overstappen. Mocht u voor die tijd willen overstappen kunt u contact opnemen met de afdeling. Dit kan het beste door te bellen met telefoonnummer 14 079. Een medewerker helpt u verder.
Ik heb gelezen dat Royal Topzorg stopt, maar ik heb een hulp waar ik erg tevreden over ben. Kan ik mijn hulp behouden?
Helaas kunt u door het stopzetten van de samenwerking met Royal Topzorg uw hulp niet behouden.
Ik heb gelezen dat Royal Topzorg stopt, maar ik wil bij Royal Topzorg blijven, kan dit?
Dit is helaas niet mogelijk.
Is er een kans dat ik na 1 november (tijdelijk) geen hulp meer heb? Zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?
Dit proberen wij te voorkomen door tijdig contact met u op te nemen. Mocht u hier niet op willen wachten kunt u bellen met onze medewerkers op telefoonnummer 14 079.
Kan ik bij de nieuwe aanbieders hetzelfde hulpaanbod krijgen op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip?
U behoudt hetzelfde hulpaanbod. Wij kunnen helaas niet garanderen dat u bij de nieuwe aanbieder op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip hulp krijgt. Dit hangt af van de mogelijkheden bij de nieuwe aanbieder. Wij proberen er alles aan te doen om de situatie zoveel mogelijk hetzelfde te houden.
Kan ik een persoonsgebonden budget (PGB) aanvragen bij de gemeente en van daaruit Royal Topzorg inhuren?
U heeft een indicatie voor zorg in natura. Deze indicatie wordt overgezet naar een andere aanbieder. Als u een PGB wilt aanvragen, kunt u hiervoor een melding doen bij de gemeente.