Tozo regeling is gestopt op 1 oktober 2021

De Tozo regeling is gestopt. Heeft u nog financiële ondersteuning nodig? Dan kunt u mogelijk een Bbz-uitkering aanvragen. Deze bestaande regeling wordt van 1 oktober tot en met 31 maart 2022 tijdelijk aangepast. Let op! Vanaf 1 april 2022 geldt weer de reguliere Bbz-regeling met andere voorwaarden.

U kunt een Bbz-uitkering aanvragen via het Regionaal Bureau Zelfstandigen(externe link) (RBZ), waar de gemeente Zoetermeer mee samenwerkt. Kijk voor meer informatie bij Bijstand voor zelfstandigen.

Heroriëntatie: toekomstperspectief na corona

Als u ondersteuning nodig heeft om na corona weer toekomstperspectief te krijgen, kan de gemeente u daarbij helpen. Denk aan het versterken van uw onderneming(externe link), om- of bijscholing, coaching en advies. En zelfs aan de zoektocht naar een baan in loondienst mocht u dat, eventueel in combinatie met een onderneming, willen doen.

Als u tijdens corona betaalachterstanden of schulden heeft opgelopen in uw privé en/of zakelijke financiën kunt u hulp bij geldzaken krijgen. U staat er niet alleen voor.

Kijk voor meer informatie bij hulp bij heroriëntatie.

Aandachtspunten aan het einde van het jaar

Aan het einde van het jaar zijn er aandachtspunten waar u rekening mee moet houden. Denk aan rechtmatigheidscontrole, financiële bijzonderheden, belastingaangifte en het tijdig doorgeven van wijzigingen.

Tozo en de jaaropgave van de gemeente

Als u en uw partner in 2020 gebruik hebben gemaakt van de Tozo-regeling (Tozo 1, 2 en/of 3) dan ontvangt u beiden een jaaropgave van de gemeente. Deze jaaropgave heeft u nodig bij uw belastingaangifte voor 2021. Voor Tozo 4 en 5 ontvangt u een jaaropgave in 2022. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid > Tozo en de jaaropgave van de gemeente(externe link).