U kunt een klacht indienen als: 

  • U niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder.
  • U geen antwoord krijgt op een brief of u te lang moet wachten op een antwoord.
  • De gemeente zich niet houdt aan gemaakte afspraken.
  • U vraagt om informatie, maar u krijgt deze niet van de gemeente.
  • U niet tevreden bent over een aanbestedingsprocedure.

Wilt u iets melden?

Ziet u iets dat stuk is of opgeruimd moet worden? Doe dan een melding woon- en leefomgeving. Wij kunnen u dan sneller helpen. 

Wat moet u doen

U kunt op 2 manieren een klacht indienen.

Online

Klacht indienen

Per post

Stuur uw klacht naar:

Gemeente Zoetermeer 
Postbus 15 
2700 AA ZOETERMEER

Hoelang duurt het?

  • De gemeente neemt binnen 2 weken contact met u op om uw klacht te bespreken. 
  • Stelt de gemeente een onderzoek in? Dan ontvangt u binnen 6 weken een reactie op uw klacht. 
  • Voor het behandelen van ingewikkelde zaken geldt een periode van 10 weken. Wij informeren u hierover. 
  • Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman(externe link).

Vragen over de behandeling van uw klacht?

  • Bel met 14 079 en vraag naar de afdeling Juridische Aangelegenheden.