Toegankelijkheidsverklaring

Home > Inwoners > Toegankelijkheidsverklaring

Toegankelijkheidsverklaring

Deze toegankelijkheidsverklaring geldt voor de websites:

De verklaring is opgesteld op 20 februari 2020 met akkoord van wethouder Iedema en voor het laatst bijgewerkt op 12 maart 2020.

De gemeente is bezig met een inventarisatie van alle webomgevingen en controle op toegankelijkheid. Het overzicht wordt geplaatst als het klaar is.

Hoe toegankelijk is de website?

De website van de gemeente voldoet gedeeltelijk aan de Wet digitale toegankelijkheid.
Bekijk wat nog niet in orde is. Bij ieder punt kunt u lezen waarom het nog niet in orde is. Ook kunt u lezen wanneer het opgelost wordt.

Contact

Heeft u moeite met het gebruik van de website? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid?
Geef uw vraag of opmerking aan ons door via het Formulier melding toegankelijkheid website.

  • U ontvangt binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging als u gebruik maakt van het formulier.
  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord als u gebruik maakt van het formulier.
  • Als uw vraag binnen 5 werkdagen nog niet te beantwoorden is dan geven wij aan:
    • waarom inhoudelijke beantwoording niet binnen 5 werkdagen mogelijk is;
    • dat de beantwoording binnen 6 weken zal plaatsvinden;
    • de naam van de behandelende ambtenaar of afdeling.

Bent u niet tevreden? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kunt u een klacht indienen.

Informatie over het onderzoek

  • Het onderzoek is gedaan op 14 november 2019.
  • Ieder jaar wordt dit onderzoek herhaald.

Wilt u weten hoe het onderzoek gedaan is? Lees de uitgebreide informatie.

Hoe werkt de gemeente Zoetermeer aan toegankelijkheid?

Wij werken aan toegankelijkheid door:

  • Training van medewerkers
    Medewerkers van de gemeente Zoetermeer hebben geleerd hoe de website voor iedereen goed te gebruiken is.
  • Oplossen van gevonden fouten
    Samen met de bouwer van de website lossen we de gevonden fouten op.
  • Testen met inwoners
    Twee keer per jaar vragen we inwoners te helpen met testen.
  • Verminderen van pdf-documenten op de website
    Pdf-documenten zijn lastig te gebruiken wanneer ze niet goed gemaakt zijn. We willen dat belangrijke pdf-documenten voor iedereen goed te gebruiken zijn. Iedere maand bekijken we een aantal pdf-documenten. Oude documenten worden verwijderd. Als het nodig is passen we een pdf-document aan. Vindt u een pdf-document dat niet goed te gebruiken is? Geef dit dan aan ons door via het Formulier melding toegankelijkheid website.

Contact

Houd op dit moment rekening met een langere wachttijd aan de telefoon.

Een afspraak maken aan de balie? Bel naar 14 079.